חוקי תנועה של קורקינט חשמלי בישראל

מחקר חדש מראה כי השכרת קורקינט חשמלי הפכה בכל מקום לא רק בעיר, אלא גם לתאונה שמחכה לקרות. על פי המחקר, הנוגע לנהגי קורקינטים חשמליים ומחבריהם, הם חוששים שהכנסת הכללים החדשים לקורקינטים חשמליים, שנכנסים לתוקף בדצמבר, הובילה למספר תאונות הקשורות לשימושם בכביש.

המחקר

המבוסס על רישום הטראומה בישראל, הגיע למסקנה כי אופניים וקטנועים חשמליים מהווים חלק ניכר מהחולים שאושפזו באשפוז עקב תאונות דרכים במדינה. המחקר, המבוסס על רישום החלומות בישראל, מסיק כי רוכבי אופניים וקורקינט חשמלי מהווים חלק ניכר מהחולים המאושפזים בבית חולים עקב תאונות דרכים במדינה זו.

אנשים שאינם רוכבים על קורקינטים חשמליים מתנהגים בדרך כלל כמו קשישים שמעידים על הקורקינט וסובלים מפציעות

נהגי קורקינטים חשמליים שאינם בקיאים בהפעלת הרכב ולא שמים לב אליו ומשתמשים בו ברשלנות יכולים גם להתנגש בהולכי רגל. החוק מגביל את ההספק ל 750 וואט ואינו מאפשר שימוש באופניים או ברכב מנועי אחר בעל קיבולת מצבר של פחות מ -500 וואט. יש להזהיר את נהגי הקורקינט חשמלי באופן מילולי לפני העוקפים ולעמוד תמיד בכללי התעבורה.

גם קורקינטים ואופניים אינם מורשים על מדרכות

וקורקינטים חשמליים אינם מורשים בדרכים ציבוריות או בפארקים ציבוריים, פארקים ומקומות ציבוריים אחרים. נהגים מסתכמים בקנסות של עד 1,000 דולר אם הם מסכנים הולכי רגל ו -2,500 דולר אם הם משתמשים בטלפון הנייד שלהם.

קורקינטים חשמליים אינן חוקיות על פי חוק הכבישים משנת 1995

המתפרש גם כאסור עליהם להיות על מדרכות. החוק קובע כי אופניים וסקייטבורדים חשמליים פטורים מדרישות רישוי ורישום ונחשבים כחוק לאופנועים, והקטנוע צפוי להיות מוסדר באופן דומה. בתל אביב יש איסור על אופני דוושות חשמליים (אופניים אלקטרוניים), שעדיין לא הורחבו לקורקינטים חשמליים. מכיוון שתקנות אלה מגיבות לתנאי הנהיגה וההליכה המסוכנים של קורקינטים חשמליים, הן יכולות לעזור לתל אביב להפוך לעיר ידידותית לאופניים וקורקינטים.

כל מי שהיה בתל אביב בשנה האחרונה ראה קורקינטים חשמליים  יחד

וקשה להתעלם מכך שזו למעשה אחת הערים הפופולריות ביותר בעולם לניידות חשמלית. המקרה לעיר הוא שזה משנה מאוד אם אתה הולך ברחוב או שלא לדבר על תל אביב וערים אחרות בהן הניידות החשמלית כה פופולרית במקומות אחרים בעולם. זו עיר עם הרבה אנשים, הרבה מכוניות, אבל גם המון רכבים חשמליים, אז זה באמת.

מספר התאונות הכללי ירד מעט מהשנה הקודמת

אך הפגיעות בכבישי ישראל עלו מאוד מאז 2019. קורקינטים חשמליים ומצאו כי היה צורך לטפל ב -795 פצועים ברכבים אלה בבית החולים בין השנים 2013-2015. מחקר שנערך לאחרונה על ידי התאחדות הקטנוע הישראלי (IMA) ושותפיו בתחום הניידות מצא כי בסך הכל התרחשו בין השנים 2013-2015 7,95 תאונות בהן היו מעורבים כלי רכב הדורשים אשפוז, עם ממוצע של 2.5 פצועים לרכב ליום.

זו לא הפעם הראשונה שאופניים חשמליים או קורקינט חשמלי נקלעים לתאונה בישראל

הקריאות למאבק במשטרה על קטנועים התחזקו מאז מותה של כוכבת היוטיוב אמילי הארטרידג 'בשנת 2015, שהפכה למותו הראשון של קורקינט חשמלי בבריטניה. ההתנקשות בקורקינטים חשמליים באה בעקבות סדרה של פציעות קשות ואף מקרי מוות בהם היו מעורבים קורקינטים, חגורות רוכב אופניים ואופניים שהותירו חלק מהתושבים על המדרכות מרגישים פגיעים.

חוקי התעבורה בישראל מתייחסים לקורקינט כאל אופניים וקובעים תקנות והנחיות לאופניים ולאופניים חשמליים בכפוף לאותם כללים כמו סוגים אחרים של אופניים

עם זאת, אם הם לא מיושמים כראוי, הם עלולים להיות מסוכנים ועלולים להיות מסוכנים להולכי רגל, לרוכבי אופניים ולהולכי רגל אחרים בכביש.

על פי קוד הכביש המהיר הנוכחי

קורקינט חשמלי חייב להיות בן 16 לפחות ובעל רישיון אופנוע. כעת אינך צריך לרכוש רישיון לקטנועים חשמליים ללא הילוכים, אם כי יש קורקינטים חשמליים פטורים. העיר ניו יורק אומנם מאחרת מאוד להכשיר קטנועים, אך ידועה גם בכך שהיא לא אוכפת או מענישה את אלה שרוכבים על קורקינטים חשמליים אישיים באופן קבוע. אם אתם מחפשים דרך חדשה להקיף את תל אביב, נסו קטנוע והיזהרו ונסו בבטחה.

נראה שהקורקינטים חשמליים יישארו ושהם יצליחו רק באמצעות שותפויות פרטיות

ציבוריות תקינות. התבונן באופניים החשמליים ובקורקינטים חשמליים שהושק בתל אביב או בחברת האופניים החשמליים Bird. בע"מ בשנת 2019, היא תתמודד עם בירד, הפועלת בישראל מאז אוגוסט אשתקד, ועם ההשקה הקרובה של הרכב החשמלי שלה, ה- Bird 2.0. בשנת 2019 תשיק את הקורקינט חשמלי הראשונה שלה בתל אביב ותתמודד עם Bird, שנמצא בשימוש בישראל מאז אוגוסט.

 

 

*שימו לב שכל הכתוב לעיל אינו מהווה המלצה משפטית וכל החלטה שבאה בעקבות הקריאה במאמר היא על אחריותו האישית של האדם.