מדריך תחזוקה - לקורקינט חשמלי

לקורקינט החשמלי הממונע בדומה לכל כלי רכב יש צורך בתחזוקה שוטפת.
מבנה הקורקינט החשמלי אמנם די פשוט ביחס לכלי רכב אחרים כמו מכוניות ואופנועים
אך בכדי לנצל את מקסימום היכולות שלו ולשמר את חווית הנסיעה באופן אידיאלי לטווח
הרחוק מנינו כאן מספר דגשים חשובים שאנו מקווים שיעזרו לכם להכיר קצת יותר טוב
את הקורקינט החשמלי שלכם ולהפיק ממנו את המיטב.

 
לחץ אוויר
 
אי אפשר להסביר מספיק עד כמה מילוי ובדיקה שגרתית של לחץ אוויר חשובים לתפקוד הקורקינט החשמלי, רובנו לא שמים דגש על כך וטורחים לבדוק מה מצב האוויר רק כשמישהו מעיר לנו ברמזור.
חשוב מאוד להפנים שהקורקינט הוא כלי רכב חשמלי אשר במהותו נשען על הספק המצברים, עמידות החיווט ותפקוד הרכיבים האלקטרונים בו.
הצמיגים הם החלק היחיד בקורקינט אשר באים במגע עם הכביש וככל שהאוויר בהם פוחת כך שטח החיכוך עם הכביש גודל, בעקבות הגדלת שטח החיכוך הנסיעה הופכת ליותר איטית, הטווח מתקצר, ההיגוי מתקשה ונוצר עומס רב על המצברים וחלקי האלקטרוניקה, מצב שגורם להתחממות יתר, המסת חוטים,
קצרים, קיצור אורך חיי המצברים ובמקרים רבים גם שריפה של הרכיבים האלקטרונים.
מלבד היווצרות אפשרית של נזק לחלקים שהוזכרו בקורקינטים חשמליים שמותקנים בהם צמיגים עם פנימית, חוסר באוויר יכול לגרום לחיכוך פנימי של הצמיג עם הפנימית אשר גורם לתקרים פנימיים.


צמיגים
 
קיץ
 
חשוב לבדוק לפחות פעם בחודש את מצב הצמיגים של הקורקינט.
הצמיגים בקורקינטים החשמליים קטנים יחסית ובנסיעה על משטחים חמים בקיץ יכולים להתרכך ולהתעוות, על כן חשוב לבדוק את מצבם הצורני מדי פעם. ניתן לעשות זאת בבית על ידי הרמת הקורקינט על משטח מורם (כסא, שולחן..) לסובב את הגלגלים ולחפש עיוותים שלרוב מופיעים כ"שמיניות" או בליטות.
בימי הקיץ החמים המנעו מלנסוע על אספלט ועל משטחים חמים, אם בכל זאת נאלצתם לנסוע אז עצרו מדי פעם ותנו לצמיגים להתקרר.
 
חורף
 
מומלץ לבדוק את מצב הצמיגים לפני החורף, צמיגים משופשפים יכולים לגרום להחלקות ותאונות. רצוי להגיע לנקודת שירות לבדיקה זאת.
 
מצברים
 
הקורקינט החשמלי מבוסס על אנרגיה שמסופקת על ידי מצברים.
בכדי להאריך את אורח חיי המצברים ולהנות מטווח נסיעה מקסימלי בקורקינט חשוב לשים לב לדברים הבאים:
 
טעינה
עקבו אחר הוראות היצרן/משווק, טעינת יתר עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך למצברים.
 
מסלול נסיעה 
ככל שהקורקינט מתאמץ יותר הרכיבים מתחממים ויכולים להנזק, עליות חדות במיוחד והרכבת נוסעים או מטען כבד כאשר המצברים חלשים יכולים לגרום לנזק במערכת ולקצר את אורך חיי המצברים. על כן השתדלו לבחור מסלול נסיעה מישורי ולהמנע מהרכבת נוסע נוסף או נשיאת מטען כבד בכדי להאריך את טווח הנסיעה ולשמור על אורך חיי המצברים.
 
פריקה
רוב המצברים המותקנים כיום בקורקינטים חשמליים הם מבוססי חומצה, בדקו מהן הוראות היצרן לאופן פריקתם. ישנם מצברים הזקוקים לפריקה מלאה אחת למספר ימים ויש כאלה אשר פריקה מלאה יכולה להזיק להם.
בכדי למנוע את התייבשות המצברים חשוב להעביד אותם באופן רציף, באם מתוכננת לכם נסיעה כלשהי או שלא יהיה בקורקינט שימוש תקופה ארוכה, דאגו לתפעול הקורקינט אחת לשבועיים לפחות בכדי למנוע את התייבשות המצברים. ניתן לעשות זאת גם על ידי הרמת הקורקינט על כסא וסחיטת מצערת הגז למשך דקות אחדות.
 
מצערת הגז
 
מצערת הגז קובעת את מהירות הנסיעה, השתדלו לתפעל אותה בזהירות ולא בתנועות חדות בכדי לא לגרום לנזק.
 
דיסק בלם
 
רוב מערכות הבלימה של הקורקינטים החשמליים מבוססות על ידי בלימת דיסק שמורכב על הגלגל.
המערכת מורכבת משתי רפידות כאשר אחת היא סטטית והשנייה "צפה", לחיצה על ידית הבלם גורמת לסגירת הרפידות על הדיסק ועצירת הגלגל.
השתדלו לעלות ולרדת מדרכות בזווית ישרה בכדי לא לפגוע בדיסק, עיוות בדיסק יגרום לחיכוך עם הרפידות, דבר שיגרום להאטה בנסיעה ועומס על המערכת.
ניתן לבדוק את תפקוד מערת הבלימה באופן עצמאי על יד הרמת הקורקינט וסיבוב הגלגל באופן ידני בכדי לוודא שתנועתו חופשית ולא מוגבלת.
אל תנסו ליישר דיסקים עקומים לבד, לשם כך, גשו לנקודות השירות.
 
רצועה
 
כמעט בכל הקורקינטים החשמליים ישנה רצועה אשר מחברת בין המנוע לגלגל, מצב הרצועה יכול להשפיע באופן ישיר על אופן הנסיעה של הקורקינט.
עלייה לא נכונה על מדרכות יכולה "לפצוע" את הרצועה ו/או לשחרר אותה יתר על המידה.
בדקו את הרצועה אחת לשבוע ווודאו את שלמותה.
חשוב לשמן את הרצועה אחת לשבוע בכדי למנוע את התיבשותה. ניתן להשתמש בכל שמן מכונות ובלבד שהוא לא מבוסס על אלכוהול.
באם נראה לכם שהרצועה משוחררת מדי או שיש לכם חשש בקשר לתפקודה פנו למוקד השירות.
 
ניקיון
 
מומלץ לנקות את הקורקינט עם צינור לחץ אוויר אחת לחודש בכדי למנוע היווצרות חול במערכת ההנעה ובמיסבי הכידון והגלגלים.
 
חנייה מול הים
 
המנעו מלהחנות את הקורקינט שלכם מול חוף הים, אוויר לח ומלוח יכול לגרום לחלודה ונזקים לקורקינט. אם אתם נאלצים להחנות באיזור הים כסו את הקורקינט בצורה כלשהי.
 
חיזוק ברגים
 
מומלץ לחזק את ברגי הקורקינט אחת לשבוע בכדי למנוע את שחרורם. חשוב לתת דגש על ברגי הגלגלים וברגי המזלג הקדמי שמחברים בין הכידון לשלדה.
 
ההמלצות שניתנו כאן נועדו בכדי לספק לכם ידע נוסף בקשר לקורקינט שלכם ולהאיר את עיניכם בקשר לבעיות אפשריות ואופן פעולתו. אין בכוונת המלצותינו לתפוס את מקום שירותי המוסך המקצועיים.
 
מומלץ להגיע לבדיקות שגרתיות בנקודות השירות ולא לנסות לתקן בעיות שנוצרות באופן עצמאי.
 
אנו מקווים שמצאתם את המאמר מועיל ושתזכו לנסיעות בטוחות ומהנות.
 
צוות קורקינטים.

 

עוד מדריכים